Mocht je nu het idee opvatten om een bezoek te brengen aan de auto RAI (2011) kom dan zeker even de Opel stand ‘beleven’. Bij de nieuwe Ampera (elektrische auto) ruik je groen en proef je groen.
Elk half uur wordt er een presentatie gegeven over de Ampera en worden er ‘elektrische snoepjes’ uitgedeeld.
De Opel stand omgevingsgeur is die van versgeknipte liguster met houtige noten van cederhout, sandelhout en Oudh. Oudh is een Arabische houtsoort en wordt ook wel ‘vloeibaar goud’ genoemd, het heeft een hele lichte zoetige noot in zich.
De crew zelf, zowel de mannen als de vrouwen hebben een unisex parfum op.Een fris en licht kruidig parfum met bergamot en mandarijn in de top.
Autovisie gaat uitgebreid in op de geur van Opel. De interviewer gaat zelfs zover dat hij de Opel geur op laat spuiten door een van de Opel hostesses. En laat vervolgens allemaal dames op de autoRAI in zijn nek ruiken. Eén paar van de bezoekers zijn er van overtuigd: het is Opel!
_________________________________
BrandSense (destijds Studio Beer) heeft met behulp van een Sense Storm® sessie de waarden voor op de Opelstand onthult, samen met Opel medewerkers , klanten en ‘wilde ganzen’ (onbevangen deelnemers).
Met de onthulde waarden heeft BrandSense de volgende belevingselementen ontwikkeld voor de Opel stand: omgevingsgeur, unisex parfum voor de crew, creatieve briefing crew kleding voor Suit Supply, dagelijkse Opel nieuwsbrief voor de crew, ‘Host of the Day’ inclusief prijs, mede-selectie van de crewleden op basis van de waarden en… een elektrisch snoepje (idee, concept, productontwikkeling tot en met de verpakking).