Birgit Laemers is naast merkbelevingsregisseur en creatief facilitator ook spreker voor de Speakers Academy, als je zoekt op ‘merkbeleving’ dan kom je bij Birgit uit.
Een groot merk in fornuizen had ook gezocht op merkbeleving en zo gebeurde het dan ook dat Birgit voor een groep van 40 keuken dealers stond te spreken over merkbeleving.
In de voorbereiding van de presentatie wilde we weten wat de mening is van de consument. Maar hoe doe je een marktonderzoek in twee dagen? в Nou via LinkedIn konden we in ieder geval het netwerk van Birgit benaderen. En daar zitten ook een groot aantal kook fanaten bij.
Zo zag de uitslag eruit:
Binnen een dag hadden we een respons van meer dan 50% Buffalo op onze vraag. We hadden wel een reactie verwacht, maar dit was boven verwachting en daarnaast gaf het ook een veelbelovend beeld voor de klant waarvoor we de presentatie gaven.
De presentatie, genaamd ‘Boulevard of Senses’ gaat over merkbeleving en dan vooral over de totaalbeleving. Dus niet alleen wat je ziet en hoort, maar vooral ook wat je voelt en ruikt. De potentie van de zintuigen in retail worden slechts zeer beperkt gebruikt. Hier bewust naar kijken geeft altijd weer verrassende inzichten.