Herkennen uw klanten zich in de bevlogenheid van uw organisatie?
Klanten komen niet om WAT je doet (dat geweldige product, die fantastische dienst), maar om WAAROM je het doet.* Klanten herkennen zich in het WAAROM, in een geloof of in een overtuiging. Dat geeft hen vertrouwen en maakt dat ze van een organisatie klant willen zijn, erbij willen horen!
Mensen vertrouwen andere mensen die dezelfde overtuigingen hebben, klanten vertrouwen organisaties die hetzelfde geloven als zij.
Vanuit de identiteit, de kernwaarden van een organisatie volgt HOE die droom wordt waargemaakt. En WAT de organisatie daarvoor doet, welke consistente beleving wordt gecreëerd.
Dit idee is de basis voor het 100% Brand® model.
Zoals een druppel ecoline zich verspreidt in water, zo verspreidt dát waar de organisatie het voor doet zich in die organisatie. Sneller als er stroming is in het water, sneller als er beweging is in de organisatie. Ecoline verspreidt zich ook sneller in warm dan in koud water, zoals dát waar de organisatie het voor doet, sneller in alles beleefd wordt, als de droom van de organisatie leeft en warm wordt gehouden.
Zoals ecoline zich grillig verspreidt, zo zal het waarmaken van de droom tot in de implementatie van de belevingselementen, volgens bijzondere patronen verlopen. Dit is mensenwerk, soms onvoorspelbaar, maar ook mooi! De weg naar het waarmaken van onze droom zal vol met onbegrip, weerstand en zelfs tegenwerking zijn maar zolang die weg doordrenkt is van de inspirerende WHY en HOW zal het gewenste effect bereikt worden.