IQI
HerpositioneringIQI
Kernvraag: herpositionering IQI
Kernwaarden:
Exceptional
Partner driven
Exploring
Rock-solid
Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel
Elevator pitch supplier & customer
Happy Workplace guidelines
Transfer Solutions
HerpositioneringTransfer Solutions
Kernvraag: aanscherpen kernwaarden
Kernwaarden:
Oprecht in contact
Kundig
Maatschappelijk bezield
Duurzaam vernieuwend
Resultaat
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid,
merkbelofte, look & feel
Briefing look & feel voor Graphic designer
Why – How – What incl. beschrijving
Kamphuis Berghuizen
Opfrissen kernwaarden en huisstijlKamphuis Berghuizen
Kernvraag: refresh identiteit en imago
Kernwaarden:
Daadkrachtig
Vakkundig
Beetje anders
Teamspirit
Resultaat:
Unieke kernwaarden,
merkpersoonlijkheid,
merkbelofte, look & feel
Nieuw logo, beeldbank en huisstijl
Romeins erfgoed Nijmegen
De beleving van Romeins erfgoedRomeins erfgoed Nijmegen
Kernvraag Gemeente Nijmegen: Hoe zou Romeins erfgoed Nijmegen beleefd moeten worden?
Kernwaarden:
Tijdloos
Verleidelijk
Werelds
Robuust
Resultaat:
Boekje met daarin kaders voor beleving Romeins Nijmegen. De kracht van de kernwaarden en de Story geven heldere input voor het te ontwikkelen Masterplan.
Twycis
Crafting Ingenious SoftwareTwycis
Kernvraag: gewenste identiteit en imago start-up
Kernwaarden:
Team-up
Ingenieus
In-control
Hoogwaardig
Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel.
Nieuwe naam ‘Twycis’ staat voor ‘Together with you crafting ingenious solutions’
Huisstijl passend bij de kernwaarden.
Ultimate Software
Ultimate Maritime LogisticsUltimate Software
Kernvraag: refresh identiteit en imago
Kernwaarden:
Toegewijd
In control
Excelleren
Inventief
Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel
Briefing look & feel voor Graphic designer
Waardepropositie design
Abet Laminati
Empowering surroundingsAbet Laminati
Kernvraag: Abet als organisatie wakker kussen en het de glans van weleer teruggevenGewenste Kernwaarden:
Hartelijk
Verbeeldend,
Vooruitstrevend
Vakkundig
Belangrijkste resultaat:
Een nieuw, maar ook hernieuwd, organisatiebewustzijn intern en extern.
Door de betrokkenheid van de leveranciers in het traject, kwam er meer ruimte voor de dialoog. Financieel vertaalde dit zich direct door in een enorme omzetgroei.
Selecta
Van koffiemachine naar KoffiebelevingSelecta
Kernvraag:Hoe krijgen we weer een verfrissende corporate identity?
Gewenste kernwaarden:
Meesterschap
Duurzaam ondernemend
Bezield
SENSationeel
Belangrijkste resultaat:
Van koffieautomaten leverancier naar leverancier van koffiebeleving
Door de shift van koffieautomatenleverancier naar experts in koffiebeleving, heeft Selecta in het eerste kwartaal daarna net zoveel nieuw business gegenereerd als het hele jaar daarvoor. Zie: Selecta.com
Tech Data Nederland
Eenvoud verbindtTech Data Nederland
Kernvraag: in kaart brengen van het gewenste toekomstbeeld van medewerkers, klanten en vendoren.Gewenste kernwaarden:
Surprisingly SMART
Assertive Guide
Personal Touch
Will to win
Belangrijkste resultaat:
Gedeelde richting en energie terug in de organisatie
Naast een mooie doorvertaling van de Corporate Values naar voelbare waarden, is er door de betrokkenheid van zowel de interne als de externe deelnemers aan de Sense Storm® een boost gegeven aan de energie bij de medewerkers.
Interfood BV
The global dairy expert & solutions networkInterfood BV
Kernvraag: Imago van Interfood als spottrader naar strategische partner
Gewenste Kernwaarden:
Team up – Family & Synergy
Local Flavour – Globally aligned
Entrepreneurial-Spot on
Dairy expert – Trustworthy
Belangrijkste resultaat:
Team up niet alleen intern maar ook met klanten, leveranciers en distributeurs wereldwijd.
Business wise vertaalde dit zich direct door het implementeren van succesvolle product marktcombinaties.
European Credit Partners
Vermogen om te groeienEuropean credit Partners
Kernvraag: Creëren en implementeren gewenste positionering ECP van de toekomst
Gewenste kernwaarden:
Echt in contact- Serious Fun
Inventief doen- Vindingrijk & Daadkrachtig
Voorspelbaar- Vakkundige kwaliteit
Volhardend- Whatever it takes
Belangrijkste resultaat:
De Why van ECP ‘Vermogen om te groeien’, met de merkbelofte ‘Whatever it takes’.
Bewustzijn dat ECP ondernemers 100% helpt. Ook als het moeilijk wordt, werkt ECP daadkrachtig en vastberaden door, om samen te bouwen aan financieel gezonde en solide ondernemingen.
Meron
Global quality guide in the world of wineMeron
Kernvraag: Creëren gewenste positionering, look & feel Meron van de toekomst
Gewenste kernwaarden:
Vakkundig- Geeft kwaliteitszekerheid
Bevlogen- Aanstekelijk & klantgedreven
Vernieuwend- Voorsprong door technieken
Magisch realistisch- Balans realiteit en magie wijnwereld
Belangrijkste resultaat:
Bewustzijn dat Meron in Nederland het toonbeeld van een compleet wijninstituut is voor de hele keten. Met haar internationaal collectief wijngeheugen ziet Meron kans om wereldwijd als refentie lab te fungeren. Daarnaast is er een brug gemaakt tussen wat in het laboratorium wordt gevonden en
hoe Meron het qua beleving aan de klant presenteert.
Fynch
Good get betterFynch
Kernvraag: een nieuwe en onderscheidende positionering tussen alle Change, Coaching en persoonlijke- en leiderschap-ontwikkelbedrijven in NederlandGewenste kernwaarden:
Onconventioneel
Intrinsieke kracht
Grensverruimend
Koningsklasse
Belangrijkste resultaat:
Vier waarden die onderscheidend zijn en die duidelijk richting geven aan de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Fynch staat voor find your inch en is de nieuwe naam geworden voor Triple Inch.
Een duidelijk en vol zintuiglijk handvat, dat elke dag gebruikt wordt, dat zowel extern als intern richting geeft aan ons bedrijf
Veilige Haven
Doorbreken van de cirkel van geweldVeilige Haven
Kernvraag: opzetten start up in de zorgGewenste Kernwaarden:
Beschermend
Stoutmoedige gids
Innemend
Organisch verbinden
Open-minded professional
Belangrijkste resultaat:
De ingrediënten om de inhoud van de Veilige Haven te gaan ‘ontwerpen’ en de mogelijkheden die aanwezig zijn om een goede PR-campagne op te zetten.
Als je bedenkt dat dit pas de derde bijeenkomst is en als je dan ziet hoe we ‘meters maken’ . De belangrijke mensen die we nu aan boord hebben en het commitment dat we hebben en nu nog steeds ervaren.
Bauhaus ArtITech
Ontzorgen van de CIOBauhaus ArtITech
Kernvraag: Positioneren van nieuw organisatie concept in de ITKernwaarden:
Charmant leiderschap
Stoutmoedig
Scherpzinnig
Echt in contact
Resultaat:
Unieke propositie inclusief naam, complete huisstijl en marketingconcepten.
De kracht van de kernwaarden geven heel duidelijk ons onderscheidend vermogen weer, waardoor ze in iedere presentatie letterlijk worden getoond en genoemd.
Nyna Communicatie
Communicatie voor wooncorporatiesNyna Communicatie
Kernvraag: toetsen van de huidige kernwaarden, aansluiting positionering bij wens van de klant.
Gewenste kernwaarden:
Loyaal
Doortastend
Inspirerend
Resultaat: kernwaarden zijn met name doorvertaald in houding en gedrag – ‘van belofte naar bewijsvoering’
De kernwaarden zijn de kapstok waar alles aan opgehangen wordt. Het is niet voor niets dat onze freelancers eerst onze kernwaarden onderschrijven, voordat ze zich kunnen aansluiten bij Nyna.
AM, Projectontwikkelaar
Professor Schoemaker Plantage, DelftAM, Projectontwikkelaar
Kernvraag: onthullen kernwaarden van de nieuwe Delftse wijk ‘Professor Schoemaker Plantage’.
Gewenste kernwaarden:
Ontdekken- Organisch creëren
Buurgenootschap- Eenheid in diversiteit
Esthetisch- Tijdloze schoonheid
Stadse oase- Instant stilte
Belangrijkste resultaat:
Een heldere gebiedsidentiteit met een duidelijk onderscheidend vermogen in de markt. Kernwaarden waarin toekomstige bewoners, gebruikers en stakeholders van de wijk zich in herkennen. Daarnaast handvatten voor de creatieve briefing aan onder andere project architect, stedenbouwkundig architect en gebiedscommunicatie bureau.
Amvest, Projectontwikkelaar
LisserbroekAmvest, Projectontwikkelaar
Kernvraag: creëer in opdracht van het Driehoeksoverleg een heldere gebiedsidentiteit voor het Lisserbroek van de toekomst.
Gewenste kernwaarden:
Uitnodigend- Een thuis voor jong & oud
Onbezorgd leven- Ontspannen & blij
Natuurlijk verbonden- Decor van het dorp
Markante twist- Nieuwe smaak met behoud van eigenheid
Belangrijkste resultaat:
Samen met een vertegenwoordiging van de dorpsbewoners, grondeigenaren en de Gemeente Haarlemmermeer unieke kernwaarden en ambities voor het toekomstige Lisserbroek overeengekomen, deze vormt de leidraad voor de toekomstige planontwikkelingen in Lisserbroek.
Bijzonder Laren
Ondernemers stijlgidsBijzonder Laren
Kernvraag: creëer een heldere ondernemersidentiteit van de toekomst die door Larense ondernemers, hun gasten en andere stakeholders begrepen wordt en een duidelijk onderscheidend vermogen heeft, zowel in Laren als ook buiten Laren.
Gewenste kernwaarden:
Verleiden- De kunst van het verleiden
Mondain- Little Paris
Erfverantwoordelijk- Duurzaam erfgoed
Gastvrij- Uitnodigend & gezellig
Belangrijkste resultaat:
De bijzondere waarden laten een unieke combinatie zien die je bij geen enkel dorp in Nederland zal tegenkomen. Een combinatie die een magische aantrekkingskracht lijkt te hebben. Concrete ideeën voor implementatie om de Laren voor bedrijven/kantoren, winkels en horeca te laten leven.
Dokterszorg Friesland
Hart voor HuisartsenzorgDokterszorg Friesland
Kernvraag: samen met de Friese huisartsen visie- ontwikkeling en branding voor Dokterszorg Friesland neerzetten.
Gewenste waarden:
Solide
Explorerend
Toegewijd
Oplossingsgericht
Belangrijkste resultaat:
‘Hart voor huisartsenzorg’ is wat Dokterszorg Friesland drijft. Hoe? Door samen met huisartsen en ketenpartners moderne diensten te ontwikkelen die huisartsen ontzorgen. Zo kunnen huisartsen onbelemmerd en professioneel hun patiënten helpen. Zie: dokterszorg.nl